Sopimusehdot

TopSport verkkokaupan sopimusehdot

Tämän verkkopalvelun tarjoaa:
L-Fashion Group Oy (y-tunnus 0149158-5)
Tiilimäenkatu 9
15680 Lahti
asiakaspalvelu@topsport.fi

 

1. Yleistä

Nämä sopimusehdot koskevat L-Fashion Group Oy:n (jäljempänä "Palveluntarjoaja") osoitteessa www.topsport.fi toimivan verkkokaupan välityksellä tapahtuvaa tuotteiden tilausta ja toimitusta.

Tilatessaan tuotteita verkkokaupan välityksellä joko rekisteröityneenä käyttäjänä tai rekisteröitymättömänä käyttäjänä ("Asiakas") Asiakas hyväksyy nämä verkkokaupan sopimusehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä sekä verkkokaupassa annettavia näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

Näiden verkkokaupan sopimusehtojen lisäksi verkkokauppaan sovelletaan verkkopalvelun käyttöehtoja.

Palveluntarjoajan tiedot yhteydenottoa varten: L-Fashion Group Oy, PL 55, 15501 Lahti, puhelinvaihde 03 822 111. Y-tunnus 0149158-5.  Asiakaspalvelu on sähköpostiosoitteessa asiakaspalvelu@topsport.fi.

Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.



2. Rekisteröityminen

Asiakas luo itselleen tunnuksen täyttämällä yhteystietolomakkeen ja valitsemalla käyttäjätunnuksen ja salasanan. Näin Asiakas rekisteröityy verkkokaupan käyttäjäksi. Ostoksien tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä.

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö, jolla on toimiva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla Asiakas, mutta tällöin Asiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia kuten tuotteen palautusoikeutta näiden sopimusehtojen kohdan 6 mukaisesti. Sama koskee tilannetta, jossa Palvelusta ostettua tuotetta käytetään elinkeinotoiminnassa. Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea tai jäädyttää Asiakkaan käyttäjätunnus.



3. Henkilötiedot ja niiden käyttö

Palveluntarjoaja käsittelee Asiakkaan henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittavalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy L-Fashion Group Oy:n asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.

 

 4. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa verkkokaupassa (kuluttaja-asiakkailla on kuitenkin peruuttamisoikeus kohdan 6 mukaisesti). Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

Tilauksia toimitetaan ainoastaan Suomen alueella. Toimitukset Ahvenanmaalle eivät ole mahdollisia. Kotiinkuljetustuotteita ei toimiteta Turun saariston postinumeroalueille. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, ilmoitetaan rajaukset verkkokaupassa.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä maksutapa- tai toimituskuluja, vaan ne määräytyvät valitun maksu- ja toimitustavan mukaan. Toimituskulut ja valittuun maksutapaan liittyvät kulut ilmoitetaan Palvelussa välittömästi ennen tilauksen tekemistä ja veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.

Palveluntarjoaja pyrkii pitämään Palvelussa esitettävät hintatiedot ja tuotteiden saatavuustiedot ajantasaisena ja oikeina, mutta ei takaa tietojen virheettömyyttä tai tuotteiden saatavuutta eikä vastaa niistä. Jos Palvelussa esitetty hinta on ollut selvästi virheellinen, Palveluntarjoaja pidättää oikeuden purkaa sopimus. Hinta on ollut selvästi virheellinen ainakin silloin, kun se poikkeaa merkittävästi vastaavan kaltaisen tuotteen tavanomaisesta hintatasosta tai kun asiakkaan olisi muutoin pitänyt ymmärtää hinnan virheellisyys (esim. jos hinta on 0,00 €).

Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen.

 

5. Maksutavat

Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankkitunnuksilla tai maksukorteilla (credit/debit). Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin verkkokaupassa.

 

6. Peruuttamisoikeus

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluessa siitä, kun tavara on vastanotettu. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi kuluttaja-asiakkaan on ilmoitettava Palveluntarjoajalle päätöksestä peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla, kuten täyttämällä peruutusilmoitus ja lähettämällä se asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@topsport.fi tai kirjeitse os. Asiakaspalautus / TopSport -verkkokauppa, Luhdantaustankatu 180, 15680 Lahti

Tuote on palautettava 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun kuluttaja-asiakas on ilmoittanut Palveluntarjoajalle peruuttamisoikeuden käyttämisestä.  Tuote voidaan palauttaa postitse TopSport -verkkokaupan asiakaspalautuksena. Palautus maksaa 5,90 euroa, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta.

Jos tuotetta ei ole mahdollista palauttaa normaalina postipakettina tai kirjeenä (ns. erikoiskuljetettava tuote) tai se palautetaan muualta kuin Suomesta, kuluttaja-asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista kuluista. Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa erikoiskuljetettavien tuotteiden palautuskustannuksina enimmillään 50 euroa/tuote. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi polkupyörät ja kuntolaitteet. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennustöiden kuluja ei palauteta.

Kuluttaja-asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tuotteen. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja se on palautettava myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Jos kuluttaja-asiakas palauttaa tuotteen, jota on vastoin edellä mainittua huolellisuusvelvoitetta käytetty (esimerkiksi vaatteissa, kengissä ja urheiluvälineissä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa), TopSportilla on oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Avattuja elintarvike- ja lisäravinnepakkauksia ei hygieniasyistä voida palauttaa. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi asiakkaiden toiveiden mukaan kaiverretut tuotteet ja sukset, joiden siteet on asennettu asiakkaiden mittojen mukaan.

Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta. Maksusuorituksesta vähennetään palautuskustannukset.

Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua tai lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esim. alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä. Mikäli Asiakas peruuttaa lahjakortilla maksamansa tuotteen, Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaalle vastaavan arvoisen lahjakortin TopSport-verkkokauppaan. Esimerkiksi Asiakkaan lahjakortteina saamia etukoodeja ei palauteta rahana takaisin vaan niistä toimitetaan Asiakkaalle vastaavan suuruinen etukoodi.

Noutamatta jätetyistä tilauksista veloitetaan palautuskuluja vastaava summa.


7. Takuu

Tuotteen mahdollinen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulla. Asiakkaalle toimitetun tuotteen mukana seuraa sopimusvahvistus, joka on myös tuotteen takuutodistus. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta, mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.


8. Muut ehdot

Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin yhteyttä Palveluntarjoajan asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@topsport.fi. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Verkkokaupassa asioinnin ja tilauksen tekemisen kieli on suomi.